Live chat service Hotels

In deze sector is het van belang om goed bereikbaar te zijn. De klantenservice van bedrijven uit deze sector bestaan vaak uit mail- en telefooncontact. Het gaat hierbij vaak om reserveringen, beschikbaarheid en reviews. 

Wanneer klanten op zoek zijn naar een hotel weten ze vaak al ongeveer in welk gebied ze willen zoeken. Hierna gaan ze enkele mogelijkheden tegen elkaar op wegen. Wanneer de site een chat functie heeft kan de klant meteen beschikbaarheid op vragen. Als een klant te lang op een antwoord moet wachten terwijl een concurrent eerder antwoord geeft dan kan de klant daar al reserveren. Het snelle reageren op de klant kan je dus een klant kosten. Wij pakken de chat altijd binnen 30 seconden op waardoor de klant meteen een positief beeld krijgt van het hotel. 

Door middel van de chat ontneem je drukte van de receptioniste waardoor deze intern andere taken uit kan voeren. Als wij een vraag niet direct kunnen beantwoorden dan zullen wij de contactgegevens van de klant doorsturen zodat deze alsnog door jullie opgepakt kan worden. De klant is in dit geval meteen met empathie door een echt persoon geholpen. De klant zal hierdoor ook minder snel bij andere hotels gaan kijken die deze functie niet hebben. Mensen vergelijken bedrijven in veel gevallen. Een chatfunctie is onder andere een onderscheidende functie op een website.  

Klanten kunnen feedback achter laten via een chat. Doormiddel van een live chat functie kunnen websitebezoekers aangeven hoe ze een bedrijf maar ook de producten vinden. Dit kan anoniem en dit maakt de drempel relatief laag om dit daadwerkelijk te doen. Dit zullen websitebezoekers minder snel via de telefoon of e-mail doen. 

Kortom, de live chat service is voor de hotel branche een toegevoegde waarde. Er wordt tijd bespaard en websitebezoekers zullen eerder contact opnemen via de chat.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *